Sayfalar

Pazartesi, Ocak 17, 2011

2 Tam 1 Yarım


Yalnızız artık,gitti bütün millet,halalar kuzenler dede babaanne hepsini yolcu ettik,kaldık başbaşa.
Bu yalnızlığı hem özledim hemde biraz gözüm korkmuyor değil açıkcası.Yine bütün günün her dakikası oynamak isteyecek,enerjisi hiç bitmeyecek ve ben yine hem onu mutlu etmeye çalışıp hemde bazen isteklerine yetemediğim için kendimi kötü hissedeceğim.

Bugün yerde birlikte oynarken,oyuncağını aldı koltuğa çıktı,
"oynayamam şimdi,çok yorgunum biraz dinlenmeliyim"dedi,
şaşırdım !
sonrada ekledi "ben anneyim şimdi sende durusun tamammı" :(
"lütfen oynayabilirmiyiz annecim"dedim,
"işim var şimdi olmaz" dedi.
2,5 yaşında olduğunu bilmesem bilerek yapıyor diyeceğim.


Dünde eşimle tamda bu konuyu konuştuk.Bütün günü duruyla birlikte geçirmek zorunda olsa,yine aynı sabrı gösterebilirmiydi acaba diye ? Öyleki akşamları iki üç saat kadar babayla full oyun oynadıktan sonra uyku vakti gelip yatağa götürdüğümüz ama birden lego aşkı tutan kızını kırmamak için kalkıp lego oynayabilen bi sabır?
Ben olsam önce konuşarak ikna etmeye çalışır,işe yaramazsada ağlayarak uyumasını beklerdim herhalde.
Benmi çabuk sıkılıyorum,baba çokmu fazla sabırlı bilemiyorum,sanırım her ikiside.
Böylece durumu dengeliyoruz,iyi oluyor diyerek hissettiğim bu suçluluk duygusunu bastırayım en iyisi...
Yinede aralarındaki ilişkiyi bazen kıskanmıyor değilim.


İki buçuk oldu bizim bücür.
Şu sıralar en çok kullandığı kelimeler "hayır","benim" ve "istemiyorum".
Oyuncaklarını eskisi kadar kolay paylaşmıyor,önce bir "ama o benim oyuncağım" geliyor sonra ikna ediyoruz.
Konuşmasından bahsetme dönemlerinide geçtik herhalde,küçük bir çocuk oldu nede olsa.Neredeyse bizim gibi konuşuyor.Kendini, istediği gibi çok rahat ifade ediyor.
Herşeyi kendi yapmak istiyor,herşeyi...
Yemeğini yedikten sonra tabağını kaşığını makineye yerleştiriyor,bardaklar ters konurmuş bana öğretiyor güya :)
Günde bi 5-10 kez diş fırçalıyor.
Kendine kıyafet seçip "bu bana yakışırmı sence" diye fikir alıyor.
Aynada kendine bakıp konuşmaya bayılıyor,ağzını yaya yaya kırıta kırıta konuşuyor,mahsustan ağlıyor ,mimiklerini vücudunu keşfediyor herhalde.


Bazen çok kibar,çok sevimli,çok uyumlu olurken bazende çok inatçı,çok tutarsız,çok sinir bozucu olabiliyor.
"gözyaşımı neden sildin çabuk yerine koy" diye azarlarken,bikaç dakika sonra
"ben seni çok seviyorum biliyomusun,senin üzülmeni hiç istemiyorum" gibi eriten bi cümle gelebiliyor.


Birde "kardeş"e taktı son dönem.
"Ne zaman kardeşim olacak anne"
"küçük kıyafetlerimi kardeşim giyebilir"v.s.
Babaannemi tembihledi nedir :)
Kuzenleriyle çok içiçeydi ,kim kimin kardeşi,ablası,abisi oyunu oynuyorduk bazende,ondanmı etkilendi bilemiyorum ama çok meraklı oldu birden.Belkide bir oyun arkadaşı istiyor,yalnızlık hissediyor :(
Yok tatlım biraz daha beklemen gerek üzgünüm...

13 yorum:

Nihal M. dedi ki...

ben o papatyayı alabilirmiyim :)))sanki ekrandan çıkıp bana verecekmiş gibi hissettim...Çok güzel fotoğraflar ve çok güzel Duru...
Kardeş mi :)))Uras Şevvali kardeşi sanıyor...Hadi ben sıyırdım bir müddet daha :)))
Çokkkk özlemişimmm...

iPeK dedi ki...

Maşallah görmeyeli koca kız olmuş :)Duru gibi,Ece'ninde dili bir çözüldü pir çözüldü,hiç susmuyor desem yeridir :)Kalabalık olunca çocuklar cok mutlu oluyor.Annelerde rahatlıyor biraz :)Bizimkisi kardeş demedi ama biz süpriz yapalım dedik o na,yoksa rahata alıştıkça biraz zor olurdu kardeşi,hayırlısı :)sevgiyle kal

sanberk dedi ki...

güzel kızımıza 41 kere maşallah.Bu ne güzelik bu ne şirinlik.Alah nazardan kurusun.
E akran değilmiyiz biizm Sanberk ile oyndaığı oyunlar çok benziyormuş:)aynı karşısında maymuncuklar yapmak biz de de var ama bunlara ek olark bağrmak ve kızmak var bizde:(
Çocuk büyünce rahatlaycağız diye düşünmüştüm:)ama ne kdar saf bir düşünce tecrubesiz olduğumu nasıl da belli oluyormuş:)meer çocuk büyünce sorumluluk o kadar büyürki ikinci çocuk yapmadan önce çok daha düşüneceğim herhalde:)

abide berkman dedi ki...

Maşallah :) hemende büyüyorlar.Ne güzel hiç kıskanmıyor bir kardeşi olsun istiyor.Biz betüşün yanında başka bir çoçuğu sevemiyoruz bile felaket kıskanıyor :)

Tuğra'nın Annesi Emine dedi ki...

Ayşegül özlemişiz sizi, kocaman olmuş bu bıdık. Bende diyorum niye yazmıyor, evdeki telaş bittiğine göre bol bol post bekleriz o zaman...:)
Nasılda özeniyorum kız çocuklarına ve kız annelerine.Anneden ne görüyorsa onu yapıyorlar, dilleri de pek tatlı oluyor..

Limon çiçekleri dedi ki...

Babalar bazen daha az vakit geçirdikleri için daha sabırlı olabiliyorlar.Olmayanlarda var ne güzel bu konuda şanslısınız.Ayrıca bu güzelliğe kim sabretmezki?

bahriye-krm dedi ki...

özleyenler arasında bizde varız ayşegül...telaş,kalabalık bittiğine göre daha sık yazarsın umarım...her geçen gün daha çok büyüyor bu duru güzellik...maşallah ona...

SERRA dedi ki...

evin boşluğunu biz de yaşıyoruz bugün:((
o mor paltonuza bayıldık.
Bizim baba da büyük bir sabırla oynuyor,ne dersin kaliteli zaman bu mudur yoksa:)

ŞEKER dedi ki...

:)) yazı çok güzel bitmiş. yap annesi bir kardeş Duru'ya :))
Bu arada bir şey sormak istiyorum. Duru hiç herhangi bir reklam için fotoğraf çektirdi mi?

Mutluanne dedi ki...

Maşallah duruya kocaman olmuş kardeşte istermiş,eee haklı annesi yalnızlık Allh'a mahsus der büyüklerimiz bencede haklılar
Papatya ve paltoya bayıldım çok yakışmış meleğe,güzel günlerde giyinsin inşallah
Sevgiler

YeMeK vAkTi dedi ki...

Çok tatlı ama ya maşallah..

Demek sen duru ol ben anne he :)))çok bilmiş

ayşegül dedi ki...

mayacım çok teşekkürler,
BİR MÜDDET daha rahatsın :)

ipekcim tekrar hayırlı olsun yeni bebiş,eminim ece çok iyi bir abla olacak.

Fikriyecim güzel bakan güzel görürmüş çok sağol hayatım.ikincinin düşüncesi bile yoruyor beni,bakalım kısmet artık.

abidecim öyle görünüyor ama ne olur bilinmez tabi bakarsın tam tersi olur durumlar :)

eminecim bende çok özledim buraları,yeni sakinleşti ortalık bundan sonra sık sık burlardayım inşallah :)

ayşegül dedi ki...

limon çiçeği bende az görüyorya ondan diye düşünerek kendimi motive ediyorum :) çok teşekkürler.

bahriyecim buralardayım inşallah,alışmışım çok özledim sizden haberler almayı,yorum yazmayı.

serracım birden yalnız kalınca bi afallıyo insan,ama çabuk alışıyor :)
benim açımdan çok kaliteli bir zaman oluyor valla,kahvemi alıp keyfime bakıyorum :))

şekercim,yapıcaz inşallah az daha geçsin :)kader kısmet hepsi tabi.
yok canım olmadı öyle bi durum.

tatlı utkunun güzel annesi,kardeş mutlaka olmalı diyenlerdenim bende inşallah zamanı gelince oda olacak.çok çok teşekkürler...