Sayfalar

Pazartesi, Mayıs 17, 2010

22. Ay








14 mayıs itibariyle Duru tam 22 aylık oldu.
Bu ay özellikle yemeğini kendi yemeğe çok hevesli.Çoğu şeyi kendisinin yemesine izin veriyorum bende.Birde herşeyi ağzına tıkıştırma huyu olmasa.O yerken sürekli "yavaş ye teker teker ye be kızım" demek durumunda kalıyorum.Oda kafasını aşağı yukarı sallayıp dişlerini göstere göstere çiğneyerek güya dediğimi yapmış oluyor.
Bende bir o kadar yavaş yerim aksine.Çeke çeke bu huyu çekti babasına :)
Yukarıdaki resimde domatesleri yiyip üzerine çekirdeklerinide almaya çalıştıktan sonra alamayacağını farkedip tabağı kafasına diktiği andır :))

Havaların ısınmasıyla tükketiği su miktarıda çok arttı. Zaten çok su içerdi şimdi iki katına çıkardı diyebilirim.Suyunuda illa kendi içecek.

Çok fazla terliyor gün içinde,hele uykudan kalktığında resmen su gibi oluyor.Günde bikaç kez kıyafet değiştiriyoruz hal böyle olunca.Ama bezi aksine daha kuru kalır oldu,çok fazla terlediğinden olsa gerek.Bu durum tuvalet eğitimi için kolaylaştırıcı olur umarım.

Belki kızım hazır ama ben bir türlü lazımlık alıpta başlayamadım bu eğitime.Bez bağlamak daha kolay geliyor sanırım.Birde uzun ve yorucu bi süreç olacak onu gözüm kesmiyo gibi henüz.Ama bu yazda bitirmek istiyorum bu işi.Kendimi Beyaz'ın psikopat tiplemesi gibi hissettim :))

Favori oyuncaklarına,tencere takımına ilaveten peluş oyuncakları eklendi bu ay.Ne aktivite yaparsa yapsın onlarda bi kenarda muntazam dizili bi şekilde bizi izleyecekler(miş).Balkona gideceksek onlarda gelecek tüm kabile.(maymun,ayıcık,tavşan,fil,fok,inek,bilumum bebekler v.s.:)) Ama çok muntazam duracaklar mutlaka, birindeki ufak bi yamukluk tüm konsantrasyonunu bozabiliyor.

Bu ay "düzen"kavramı tavan yaptı Duru'da .Bilgisayar odasından çıkarken pc.mutlaka kapatılacak,su içtikten sonra bardak lavonun kenarına konacak,çekmeceler katiyen açık bırakılmayacak,bi yere çarpan kol bacağa ek olarak aynı şekilde diğeride öpülecek :) ...

Hemen hemen her kelimeyi bikaç aydır rahatlıkla söyleyebilmesine rağmen, ancak bu ay iki kelimeli cümlelerini duyabildik,onlarda kısacık cümleler."Anne otur","baba gitti"  gibi.Benim gözlemlerime göre bazı çocuklar kelimeleri çok düzgün söyleyemeyip cümleler kurabilirken bazılarıda Duru gibi kelimeleri çok net söyleyip cümleleri geciktirebiliyorlar.


Kitaplarla arası hala çok iyi bu beni çok sevindiriyor.Ama kitabın tamamını okumama izin vermiyor henüz,resimlere bakıp onlar hakkında konuşmayı ve konuşmamı tercih ediyor.Ben okurken atlayı veriyor sayfanın ortasına

"keçii bisikket" ,"evet kızım keçi bisiklete biniyor".

"dudu duduu" "tamam duruda binecek sonra"

"üzüldüüü" "evet canım ördek çok üzülmüş bu duruma"

"baahçe çiçek" "ördek bahçe yapacakmış kendisine evet"

Hikayeyi önceden bildiği için birdaha okumama fırsat vermeden bu şekilde dalıveriyor,bende okumayı kesip ona eşlik ediyorum,öyle devam ediyoruz ,ama bir dahaki sefere bıkmadan,okumayı deniyorum yinede.Kesmeyeceği zamanın gelmesini bekliyorum...


Bu ay ilk kez iki yaş sendromu hafif hafif hissettirdi kendini.Bazen sürekli bir memnuniyetsizlik baş gösteriyor.İstediğini yapıyorum halbuki ama yinede memnun olmuyor ve mızırdamaya devam ediyor bişeyler söylenerek.
Benmi anlamıyorum demek istediğini,o mu kendini ifade edemiyor,yoksa oda ne olduğunu bilmediği duygular yaşayıp bunu mızırdayarakmı dışa vuruyor çözemedim.Neyseki nadir oluyor bu durumlar, yinede çok can sıkıcı ama,artmamasını ümit ediyorum..Onun haricinde çok uyumlu bir çocuk,çok kolay ikna edilebiliyor,konuşulduğunda herşeyi anlıyor ve sonrasında çok sakin tepkiler veriyor,inatlaşmıyor.

Bu ay değişmediği kesin olan tek şey,o tatlı gülüşüyle benim içimi eritmesi., ilk gülümsediği andan beri...

20 yorum:

Emine dedi ki...

Nice aylara ,yaşlara inş.Maşallah sana Durucuğum çok tatlısın.

Tuğra'nın Annesi Emine dedi ki...

Canım benim yaa çok tatlı maşallah.Benim için ısır kollarından olarmı :))
Şu ağzına tıkıştırma olayı bizdede var.Yapma oğlum küçük küçük ye ısırarak ye desemde inadına yapıyor bunu hemde gözlerimin içine bakıp sırıtarak :) Nasıl vazgeçiricem bu huyundan bilemiyorum.Tuvalet konusuna gelince.. zorlama bence.Lazımlığı al yine ama kendi istediğinde otursun.Hatta birçok uzmanın tavsiyeside şu; 3 yaşından önce tuvalet kesinlikle zorlanmamalı,bu yaştan önce tuvalet eğitimi alan birçok çocuk ilerleyen zamanlarda altına kaçırma olayı yaşıyormuş,istatistikler bu oranın %80 olduğunu söylüyor.Hatta ben senin yerinde olsam lazımlık yerine tuvalet adaptörü alırdım, senden görüp tuvalet konusu daha cazip gelicektir Duru'ya :))
Öpüyoruz sizi..

SeViL ( sevdalitatlar ) dedi ki...

MAŞALLAH...
RABBİM Nazarlardan esirgesin zaman ne kadar hızlı daha dün bebek iken yaşlarını dolduruveriyorlar...
Yaşamın tüm güzellıkleri her daım sızlerle olsun..

Sevgiler..

Deniz dedi ki...

tatlı lülecik:)

Feride dedi ki...

cnm nasıl güzel yakışmış kot elbisesi uyyyy gülüşüne kurban .. yarın bol bol severim mıcırırım herkesin adına :D 22 aylık kocaman kız oldu yaa maaşallah ..

wc eğitimi için erken diyorunm ben de .. belki seneye yaza bile kalabilir bana göre ..

kendi yeme isteğinden azıcık da merveye versin duru yaa .. eline çileği alıyo benim elime uzatıyo ağzını açıyo merve :D

Gamze dedi ki...

oy oy maşallah ya su gibi bir kız duru aynı adı gibi çok güzel:))

sanberk dedi ki...

41 kera maşşalaha tatalı Duruya.Her gün daha da güzelleşiyor maşalalh.Her zamnki gibi daha da akılı akıl:) Canım duru içn okurken alıma gelen bişey oldu.Sanberk de aylardır düzene çok çok düşkün daha da mı artırcak bilmeme. ama bu düzen düşkünlüğü yüzünden birçok kez sinir krizi geçiriyor.Umarım siz de olmaz ve bu kadar olmayacak gibime geliyor.

iPeK dedi ki...

Ece'de hemen hemen Duruyla yaşıt ve anca anne gel-baba gitti-anne mama-baba attağ gibi kelimeler söylüyor.Aslında bircok seyın ismini bılıyor ama nedense kendi söylemıyor.tuvalet konusuysa beni geriyor sanki hiç ögretemeyecekmişim gibi geliyor hoş gerçi daha başlamadım sevgiler,ipek

iPeK dedi ki...

Ayrıca yaşıtları kendi kendilerine bardaktan içebiliyor ama ben daha alıştırmadım,alıştırmadığım için beceremiyor sanırım bu konularda tembel bir anneyim :(

Mlke_Btkn dedi ki...

ayy bi de ben görsem şöyle tabağı ağzından boşalttığını :)) ahh nasıl sevinicimmm :D

yerim ben onu maşallah, wc olayına henüz bende giriş yapamadım, nedeni benim biraz ertelemem, yani neden se bu iş zor geliyor :P

çokk çokk ısırıyorum Duru hnmı ;)

Adsız dedi ki...

ben bu kıza niye gelip gelip bakmıyormuşum yahu:)gözüm gnlüm açıldı şu lülüşleri görünce:)
sevgiler

abide berkman dedi ki...

Nice aylara.Maşallah duruya :)

Zeynep'in Defne'si dedi ki...

Duru çok tatlı, önüme çıkan ilk postu okurken bile resimlere takıldım kaldım. Allah bağışlasın, esmer güzeli bir kız :)) Öyle güzel yemiş ki domatesleri, suyunu da dikmiş kafaya. Mavi boncuk ister bu fotoğraflar, nazarımız değmesin?

elif-kayra dedi ki...

selam, buldum sizi sonunda :)

Duru maşallah çok tatlı, kendisi yemek ,içmek istiyor ise negüzel boşver ortalık kirlensin hiçbirşey onların mutluluğundan daha önemli değil. Bu dönemler de herşeyi kendileri yapmak istiyorlar. Bez olayına gelince bence artık zamanı gelmiş gibi :)))

sevgiler

ayşegül dedi ki...

Eminecim,çok sağol canımmm.

Tuğranın annesi emine, çok teşekkür ederim canım.
ödüm kopuyor boğulacak diye.
Sanırım adaptör alıcam bende sonra bide klozete alıştırma derdi olmasın.

Sevilciğim,çok teşekkür ederim aminnn diyorum.

Denizcim,bende Yazın saçlarına bayılıyorum :)

Feridem,sağol bitanem.Bu yaz bitirmem lazım,seneye ikinciyi düşünüyorumya :)

Egenin annesi,çok çok teşekkür ederim.

Fikriyecim, sağol canım arkadaşım.

ayşegül dedi ki...

İpekcim sanırım onlar normalde biz anormaliz konuşmalarını bekliyoruz hemen :)

Melikecim hoşgeldin,tuvalet işi benide çok düşündürüyor,inşallah umduğumuzdan kolay olur.
Bizde batıkanı ısırıyoruz ana-kız :)

Seldacım hoşgeldin,her zaman bekleriz :)

Abide,çok teşekkürler.

Zeynep hoşgeldin,çok sağol canım güzel sözlerin için.

Elif hoşgeldin,çokmu aradın bizi :)) iyiki geldin.
Bende artık saldım çayıra valla döksün saçsın öğrensin napimm madem hevesli.

ayşe arslan dedi ki...

yine bir aydönümü değilmi canım,onlar büyüyor biz büyüyoruz,fıstığım güzellikler içinde büyüsün,2 yaş sendromunu ben hiç açmak istemiyorum,bu dert beni yedi bitirdi şimdiden,

ZEYNEP dedi ki...

Teker teker ye, yavaş yavaş ye cümlesi öyle tanıdık ki! Sanki önlerinden kaçırıyoruz yiyecekleri, nedense ağız dolusu yemek daha mı güzel daha mı lezzetli :)) Öpüyorum Duru' cuğun güzel yanaklarınıı, sevgiler

Nihal M. dedi ki...

çok güzel bir yazı olmuş ayşegülcüm ben kaçırmışım...bu tür yazılarda biz nerlerdeyiz ne ediyoruz hım aynıyız bak buda normalmişler çok mutlu ediyor insanı...duru akıllı ve çok güzel bir kız.maşşalah kocaman kocaman.
keşkem urasımda böyle sıyırsa tabağını:((
çok sevgiler

inciboncuk dedi ki...

bu kız çok tatlı bayıldım ben ona:)