Sayfalar

Cuma, Temmuz 02, 2010

Rahat Bırakın Yav

- ben : anne sakız verme sürekli yutuyor ve yenisini istiyor

- k.v.  :bi tane vereyim başka yok (külahıma anlat)

- duru : yuttum anane(babane) sakız istiyom

- k.v. : tamam bu son ama

bikaç kez yutulur :(



- duru : dudu'da çay istiyoo

- ben : hayır anne lütfen

- annem :ee istiyo ama kızım çocuk bizemi baksın  (sanki çocuğu aç bıraktıkta karşısında kebap yiyoruz

vee şıırrrrtt çay doldurulur :(


Yahu ne zor büyüklerle çocuk yetiştirmek.Yalnız olduğumuz ve Duru'yu bırakacak kimsemiz olmadığı için bazen hayıflanırım ama şunuda itiraf edeyimki büyüklerle çocuk yetiştirmek çok çok zor(muş).Hele aynı evde yaşamayı düşünemiyorum bile.Tamam istisnalarıda vardır muhakkak ama ben henüz göremedim.

Kendi çocuklarına yapamadıklarını yada bilerek yapmadıkları herşeyi torunlarda uyguluyorlar.Bir anlamda kendilerini tatmin ediyolar.Biz kötü olmayı göze alıp bazı kurallar koymaya çalışıyoruz onların iyiliği için ama böyle olunca bikaç dakikada kural mural kalmıyor ve insanda sinirinden çatlıyor haliyle.Bizimkisi geçici bi durum olduğu için pek ses etmemeye çalıştım kırmamak adına.Neyseki bugün yolcu ettik ve ben tekrar yıkılan kuralları oturtmaya çalışacağım en baştan.

İşin kötüsü kendi annemde aynı şekilde davranıyor :( Neymiş efendim çocuk dediğin şeker yermiş.Yok bugün öğlen uyumasada olurmuş.30 derecede bile ayaklar üşürmüş çorap giyilmeliymiş v.s. v.s.
Tamam başımızın üstünde yerleri var ama azıcık rahat bıraksalar,birazcık sessiz kalabilseler keşke.

Neyse...

Doğum günümüz yaklaşıyor,hazırlık varmı ? Yok.

Ama kendini çok iyi ifade edebilen,sorular soran,sorulara bazen komik bazende şaşırtıcı cevaplar veren,bol bol teşekkür eden,azıcıkda mızmızlık yapan,istediği olana kadarda yapmaya devam eden,bazende  "taamam annee" diye callio misali hemen kabullenen bir minik hanım var evimizde.

İki haftadır Dede,babaanne,halalar,kuzenler tarafından bol bol öpüldü,sıkıldı,ısırıldı,beni gözü görmedi.Ama yarından itibaren yine bana kalacak.Ve sadece benim tarafımdan yapılacak herşey :)
Kıskandımmı ne ? :)

32 yorum:

abide berkman dedi ki...

Aynı durumbizde de var canım.Betüle anneanne ve dedesi bakıyor.Her istediği yapılıyor.Zamanında yeteri kadar gösteremedikleri ilgilerini torunlarına veriyorlar.Devamlı uyarıyorum ama dinleyen yok.Tabi iyi yanlarıda var kızımı onlara bırakırken gözüm hiç arkada kalmıyor.Öptük

maiDerin dedi ki...

sanki kendilerini sevdirmek için bizim yasaklarımızı kullanıyorlar gibi demi :)) bir de "ben 3 tane büyüttüm" gibisinden bir açıklamaları var ki, direk susuyor insan :)

SeViL ( sevdalitatlar ) dedi ki...

Biz de bu olay ciddi sorun !
Lulu ya MAMİ si ( Babaanne ) bakıyor calışdıgımdan dolayı.Bakıcı olayımız fiyasko ile sonuclanınca bakımı babaannemıze kaldı.
Benım hayır dediğim olaylara onlar Evet dediği an otoritem sıfırın altına iniyor.Onlarıda kıramıyorum.İtirazlarım da söyledikleri kelam aynen şu biz çalışmakdan kendı cocuklarımla ilgilenemedık bırak da tornumuzla ilgilenelım.
İlgilenın elbetde lakın otoritemı sıfırlamayın .Olmuyor işde olamıyor bir yerde ipler kopuyor .Ben de artık her şeyı olduguna bırakdım.
Ne yapayım bir yanda büyüklerim diğer yanda ufaklıgım:)
Zor bu işler cok zor ..

ayşe arslan dedi ki...

ayşgülcüm neyseki şu kısacık zamanda müdahale ettiler,ya hepten etselerdi:))) benim hiç hoşlanmadığım bişeydir,annane yada babaneleri görünce kurallarım kesindir,ama neyseki ikisindende uzağız,yiğiti şımartacak kimse yok,
YAA doğumgününe az kaldı planlarımızı yazalım kızlar,henüz benimde bir planım yok ama düşünüp neler yapabileceğimizi yazalım fikir verim birbirimize,geçen yıl sadece oğlumla ikimiz kutlamıştık ,bu yıl çok kalabalık olmasını istiyorum,:)
sevgiler

Gamze dedi ki...

iyi tarafından bakınca yine şanslısın durum geçiciymiş:) Ama kötü tarafı çizgi çok ince hem kırmak istemiyor insan hem de laf anlatmaya çalışıyor:)doğum günü yaklaşan prensese öpücükler...

SERRA dedi ki...

hay ağzına sağlık
büyükler eksik olmasınlarda, fazla karışmasınlarda...
doğum günü geliyor ha , ne güzel, kolaylıklar diliyorum, sevgiler

Tuğra'nın Annesi Emine dedi ki...

Büyükler hep aynı.Onlar şımartıp yüz veriyorlar,düzeltmekse bize kalıyor.Dediğin gibi kırmak olmuyor çok hassaslar ama keşke onlar da bizi anlayabilseler :))
Fotolar çok hoş..öperim miniği..

Tespih Taneleri... dedi ki...

Ziyaretin icin tesekkur ederim canim, Allah bagislasin kizin cok tatli yaaa..
Bayildim resimlere hepsi cok guzel cikmis...
Sevgiler

Nihal M. dedi ki...

bende hep hayıflanırdım eskiden; hatta topitop vermeye kalkışıldığı gün çok sinirlenip bağırmıştım...bazende kırılmasın diye yapıverirdim... keşke olsaydı şimdilerde de babaannemiz inan gıkımı bile çıkartmazdım şimdiki aklımla.. o derece çok özledik...
gülümseyerek okudum yazını birazda içim buruk...
benim annem pek karışmaz böyle şeylere bakıcımda karışmıyor şükür ama teyzemiz ve şevval evlere şenlik herşeyi deniyorlar uras da. geçen patlamış şekermi ne dedi adını bile unuttum bilmiyom zati ondan almayı unutmuşlar. uras yemez bilmez zaten dedim. sen öyle san dedi..defalarca yedirilmiş patlamış şeker manyağı olmuş oğlum...???
offf doğum günü bizdede çok yakınlaştı hiç bi hazırlık yok. bu sene gücümde yok... pasta alıp yensin bide haftaiçi öğleden sonra kutlayıvercem kimseler gelmesin :(((
depresif anneden duruşuma kocaman sevgiler...

ayşegül dedi ki...

abidecim sürekli onlar bakıyorsa kontrol edemezsin tabi.ama senin haricinde en iyi yine onlar bakıyordur eminim.

maiderin güldürdün beni :) evet aynen benim annemdende "ben dört tane büyüttüm"lafını sık sık duyuyoruz.

sevilcim zorki ne zor.bakıcıdan kat kat daha iyi olduklarıda kesin ama.güzel lulunu çoook öpüyorum.

ayşe helal sana kurallarım katı diyosun yani :)
canım biz sade bişiler yapıcaz aile arasında o yüzden plan ve hazırlık yok :) bi dahaki senelere inşallah.

gıdısını öptüğüm egenin tatlı annesi :) evet şanslıyım yine sanırım.işte geçici olduğu için bişey diyemedim onlarda heveslerini aldılar.ben biraz sinir olduğumla kaldım o kadarda olsun artık napayım.

ayşegül dedi ki...

seninde yorumuna sağlık serracım,işte idare edeceğiz başka yol yok.
14'ünde 2 yaşını dolduracak teyzesi :)

eminecim evet hepsi aynı, karışmayanını hiç görmedim daha.bende tuğra'cığımı çok öptüm.

tespih taneleri hoşgeldin :) bende çok teşekkür ederim ziyaretin ve güzel yorumun için.

ahh mayacım,özür diliyorum senden çok, acınız taze akıl edemedim.
çok etkilendim cümlenden.acaba bende öylemi söylerim o durumda? sanırım evet :( allah başımızdan eksik etmesin onları.
siz baya aşmışsınız yav patlamış şeker falan, biz daha sakızdayız :))
bizdede hazırlık yok ve zaten doğumgünü planımda yok.bizde bi pasta iki mum çekirdek aile kutlarız artık.

Unknown dedi ki...

seni son derece anlıyorum aynı şeyleri benim eşim yapıyo deli ediyor beni benim hayır dediğime olsun birkerelik annesi diyip baba kız bir oluyorlar bakalım ne zaman çözecez bu durumu

sanberk dedi ki...

ah bu konuda hepimiz dertliyiz.Bir çok kızdım sinirlendim bağrdım terslendim ama benim sorunum babannemizle değil:)sorun kendi annem ve babamla:)K.v ve k.p beslem konusunda hasaslığımı biliyorlar ve hep çok dikkatli davranırlar.Sanberke bişey vermen önce hep bana sorarlar.Eğer evde olmayacaksım önceden neler ve ne kadar verbiliceğini söylerim.Bişey yediyse kalanı brakıyorlar sonra ben kontrol ediyorum.
Ama kendi annem ve babama gelince durum çok sinir bozucu.Baba diyorum baba Sanberke al yemeği hazırlayana kadar biraz dışırda hava alsın daha da acıkır iştahla yer.İyi aldı 10 dk sonra geliyor Sanberk bağrıyor annee şeker:((((((((( sinirlenme şimdi:(
Çok kızıyorum bazen ama sonra düşünyüorum.Biz çocuklarımız doğuru yetiştirmey çabalarımızda kendi çocukluğumuz unutuyoruz.Biz küçükken bize şımartan babanneler ve dedler yokmuydu:)Bizde hayırlı evlat olmadık mı.Bence anneler babalar sınırları koyan büyükler ise çocukları şımartan olmalıdır.

sanberk dedi ki...

ayşegülcüm çok az yadım yine:))))))))

hayal dedi ki...

Onlarla zor oluyor onlarsız hiç olmuyor! Gene de bize düşen kötü polisi oynamak, bu böcüler disiplinin elden gittiği hissedince iyice çileden çıkıyorlar çünkü, öyle değil mi :)

Güneş Akay dedi ki...

Büyükler çoğu zaman hayatımızı kolaylaştırdıkları gibi zorlaştırıyorlar da işte orta yolu bulma lazım :=)

Makeupbyfun dedi ki...

Bütün anneanne ve babaanneler aynı canım canını hiiiiiiiiiiiiç sıkma çocuklar herkese göre ayrı davranırmış.O yüzden çok çabuk uyum sağlıycaktır. Bırak biz kuralcı olalım. Onlar annenin hayırı ile babaannenin evetini ayırırlar merak etme sen ;)

ayşegül dedi ki...

sevim hoşgeldin :)
senin işin daha zormuş,allah sabır versin :)

fikriyecim,evet canım katılıyorum bizde şımartıldık ama sanki bu günümüzde daha fazla oluyor gibi.
şimdiki annelerde daha bilinçli,sürekli okuyoruz takip ediyoruz v.s. doğru bildiklerimizi yapmaya çalışıyoruz ama onlar iki dakikada bozuyorlar ee insanda sinir oluyor.kendi annemi bazen bu konuda kırdığımda olmuştur,sonra pişman olurum ama hep,bu böyle uzar gider :(

hayal hoşgeldin canım bloğuma,hep anneler kötü polis olmak zorunda kalıyor maalesef ne yapalım kaderimiz bu.

ayşegül dedi ki...

güneş hoşgeldin,
hep "cücübe" diye okuyordum gezerken daha şimdi farkettim "gücübe" yazdığını,bakarkör diye buna denir :)
evet dengeyi iyi kurmak lazım,bakalım biz nasıl olucaz torun sahibi olunca.

füsuncum hoşgeldin,
bende bir yerde okumuştum söylediğini bayada sevinmiştim,bizde pek tutmadı bu durum :(
ama öyle yada böyle pek takmamak gerektiği doğru.büyükleri değiştiremeyeceğimize göre durumu kabullenip sabırlı olmak gerek,ama nasıl.

Bir Terazi Kizi... dedi ki...

Aysegülcüm,yazdiklarini,tüm yorumlari tek tek okudum...

Benim annem bu konuda cok titizdi ve huyumuz degismesin diye nerdeyse hicbiryere göndermezdi,buda onun gibi birsey,evde büyük olunca isler degisir,müdahale haliyle olur,cünkü torun cok tatlidir,heleki böylesine...

Dedigin gibi,sabirli davranmak lazim,kirmadan...

Ben bu konuda cok rahatim,kizlari kendi prensiplerime göre yetistirme sansim oldu,babamiz da buna hic karismiyor cok sükür...

Ama Türkiye'ye gidince onlarda azicik söz dinlemez oluyorlar,bazen huysuzlaniyorlar,ama okadarcikta haklari olsun tabiii...

Sevgiler canim,seker kizinida öp benim icin...

Ballı Cimcime dedi ki...

Güne cici prensesin fotoğraflarıyla mutlu mutlu uyandım. Gülen gözlerine maşaallah onun, öperim yanaklarından...

Ben de senin gibi hayıflanırdım ama büyüdüklerinde iyiki de yanında olmuşlar sevip şımartmışlar dedim, torunlarının bir gülüşüyle öyle mutlu oluyorlar ki şimdi tahmin edemezsin canım. Bırak sevsinler şımartsınlar, bakıcılar ve anne babalar olarak yeterince disiplinli davranıyoruz zaten. Şimdiden öpüyorum seni meleğini, sevgiler bitanem günümü aydınlattığınız için...

ümmüsh dedi ki...

bazen üzülüyorum yanımda değiller diye ama karışma durumlarında en iyisi uzak olmak. Öff bu büyükler bizi ne zaman anlayacaklar.:(

elif dedi ki...

NE YAZIKKİ AYNI DURUM BİZDEDE VAR. ÜSTELİK BİZİMKİ GEÇİCİDE DEĞİL.
NAZ HANIM , ŞEKERİ , CİPSİ , KOLAYI , ÇEKİRDEĞİ ÖĞRENDİ SAYELERNDE.NE KADAR UYARSAMDA İREM İSTEYİNCE KIYAMIYORLAR.
BU SAYDIKLARIMI VERMEYEN BİR BAKICI BULABİLİRM BELKİ AMA İREME BABANNESİ VE DEDESİ GİBİ SEVGİSİNİ VEREBİLEN, ONU BUKADAR SEVEN BİRİ ASLA BULAMAM . BU NEDENLE SABREDİYORUM BAZI ŞEYLERE.TABİ UYARILARIMI YAPMAYI DA İHMAL ETMİYORUM..

Feride dedi ki...

seni çok iyi tanıyorum çok naif bir insansın .. kolay kolay kimseyi kıramayacağın için hayır da diyemezsin .. geçici bir durumdu neyseki .. diğer türlü düşünemiyorum .. özlemişim tatlı kızını ve seni ama bir süre daha görüşemicez sanırım :(

YeMeK vAkTi dedi ki...

Allah bağışlasın allah bu meleği nazarlardan korusun inşallah çok tatlı bu kıs yahu:)

mine dedi ki...

çok tatlı ya boşverin sürekli birlikte kalmıyorsanız diyeceğim ama benim çocuğum yok karışılmaktan da pek hoşlanmam : )
maşallah uzun mutlu sağlıklı bir ömrü olsun tam bir mıncırık

ayşegül dedi ki...

hemşerim terazi kızı hoşgeldin :)bizde seni ve iki kara kuzunu çoook öpüyoruz.

ballıcım çok teşekkür ederim canım güzel sözlerin için.bizimkiler nerdeyse yılda bir-iki görüştükleri için istedikleri herşeyi yapmak istiyorlar haliyle.içten içe kızsamda hak veriyorum onlarada.çok sevdikleri için,aynı şekilde çokta sevilmek istiyorlar o yüzden kural mural tanımıyolar :)


ümmüsh hoşgeldin :) hiç bi zaman anlayamacaklar sanırım anca biz yaşlanınca onları anlayacağız.

elif hoşgeldin canım :) ne güzel söyledin,asla bulamazsın gerçekten onlar kadar seven.en iyisini yapıyosun.bunun bedelide biraz şımarmak olacaktır onada sabır göstermek gerek.

feridecim şımartıyorsun beni :))
öyle canım kırmamak lazım büyükleri,helede yılda bi iki kere görüşüyosak daha dikkatli olmak lazım diye düşünüyorum.geldi gittiler işte allah sağlık versin hepsine.
bizde sizi özledik çabuk gidin gelin çok kalmayın oralarda :)

aylin hoşgeldin canımcım :)
çok teşekkür ederim,bütün meleklerimizi korusun allahım onlar bizim herşeyimiz.

ayşegül dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
ayşegül dedi ki...

hemşerim terazi kızı hoşgeldin :)bizde seni ve iki kara kuzunu çoook öpüyoruz.

ballıcım çok teşekkür ederim canım güzel sözlerin için.bizimkiler nerdeyse yılda bir-iki görüştükleri için istedikleri herşeyi yapmak istiyorlar haliyle.içten içe kızsamda hak veriyorum onlarada.çok sevdikleri için,aynı şekilde çokta sevilmek istiyorlar o yüzden kural mural tanımıyolar :)


ümmüsh hoşgeldin :) hiç bi zaman anlayamacaklar sanırım anca biz yaşlanınca onları anlayacağız.

elif hoşgeldin canım :) ne güzel söyledin,asla bulamazsın gerçekten onlar kadar seven.en iyisini yapıyosun.bunun bedelide biraz şımarmak olacaktır onada sabır göstermek gerek.

feridecim şımartıyorsun beni :))
öyle canım kırmamak lazım büyükleri,helede yılda bi iki kere görüşüyosak daha dikkatli olmak lazım diye düşünüyorum.geldi gittiler işte allah sağlık versin hepsine.
bizde sizi özledik çabuk gidin gelin çok kalmayın oralarda :)

aylin hoşgeldin canımcım :)
çok teşekkür ederim,bütün meleklerimizi korusun allahım onlar bizim herşeyimiz.

ELÇİN'İN YERİ dedi ki...

merhaba ...

öncelikle yorumunuz için çok teşekkür ederim her ne kadar bloğcular için sevimli bir konu olmasa bile :)

en başta maşallah evladınız tam bir leke lokum :)

ne yazıkki büyükler bazı tehlikelei düşünemiyor..ama lütfen bu sakız olayına el atmanızı ica ediyorum..çünkü kendi bildiğim için birisinde gördüm bu sakız yutma çok ama çok ciddi hayati tehlike yaratabiliyor...

midede veya bağırsaklarda yapışıklıklar yapıyor ..çok zarar veriyor ..lütfen annenize bunları söyleyin..bunu defalarca yutmuş ve bir gece acilde bu iş son bulmuş insanları biliyorum...allah korusun ...

ve çay olayı ..çocuklarda sizinde bildiğiniz gibi çok zararlı..demir eksikliğine yol açabiliyor hiç bir faydası yok..onun yerine çok faydalı olan pekmezi biraz sulandırıp çay niyetine eline verebilirsiniz ..hemde çok faydalı olur kuzucuk için

sevgiler

cerençakmak dedi ki...

merhaba ayşegül nedemek istediğini çok iyi anlıyorum büyükler konusunda sen yine bikaç haftayla atlatmışın ya ben hergün aynı şeylerle uğraşıyorum.evimiz aynı katta olunca herşeye müdahale bakamadıgımdan şikayetçiler kızım çok zayıfmış,sütüm yaramamış vs vs gibi.büyükler işte sevgilerle...

Annekaz dedi ki...

:) Çok şükür çocuklarımı kendim büyüttüm sevabıyla günahıyla kendi karakterleri, büyüklerle çocuk yetiştirmek zor..