Sayfalar

Çarşamba, Nisan 14, 2010

21 aylık


Tam tamına 21 aylık küçük bi kız çocuğu annesiyim bugün itibariyle.Kucağıma oturtup "balıım,bitanem,çiçeğimm" derken her ne kadar beni dürtüp "bebeğimmm" diye eklesede :) bez,biberon ve emzik haricinde artık iyice bebeklikten çıktı.
Şuan için uyumlu bi çocuk,beni pek fazla üzmüyor.Tabi ufak tefek huysuzluk nöbetleri oluyor ama inatçılık etmiyor konuşarak ikna edebiliyorum.Zaten öyle çok sessiz çok uslu bi çocuk olmasınıda istemem açıkcası.Umarım bu son cümlemden dolayı pişman etmez beni :) önümüzdeki aylarda yaşayıp göreceğiz.

Hala cümle kuramıyor ama her duyduğu kelimeyi söylüyor.
Kıımızı,çamışıy,kaşık,sepet,domatıs v.s. daha bi sürü kelimeyi çok anlaşılır biçimde söylüyor.Kurduğu kelimelerle vucut dilini birleştirince çok rahat anlaşıyoruz .Sabırla bekliyorum cümleler kuracağı günleri.

Boş-dolu,büyük-küçük,uzun-kısa,içinde-dışında gibi çoğu zıt kavramı anlıyor.Tencere takımı hala en favori oyuncağı,bu kavramların çoğunuda bu sayede öğrendi.

Şu sıralar kitaplarada sarmış durumda,eline geçirdiği kitaba benzer herşeyi getirip "oku" diyor.Haa okutmuyor orası ayrı resimlere bakıp onun anlayacağı şekilde anlatmamızı bekliyor.Resimlerdeki eşyaları,hayvanları tekrarlıyoruz,konuları onun anlayacağı şekilde anlatıyoruz heyecanla dinliyor.Neyseki yırtmıyor artık o yüzden kalın sayfalı pahalı kitaplar almamız gerekmiyor.Kırtasiyeden aldığımız bi sürü hikaye kitabımız var bol resimli hepsini çok seviyor tek tek okutuyor.

Kakasını yaparken söylüyor,fırsat bilip klozete oturttum bikaç kez ama gelmesine rağmen yapmak istemedi.Oturup sağı solu kurcalamayı tercih ediyor.Kaldırıp bezlediğim anda yapıyo cadı.Çişinden daha haberi yok ama.Bende zorlamıyorum şimdilik.Henüz lazımlığımız yok bi iki hafta içinde almayı düşünüyorum.Aslında klozete yapmaya alışsın istedim ama,yaparken ayaklarının yere basması gerekiyomuş o yüzden lazımlık almaya karar verdim.Önce biraz lazımlığına alışır havalar iyice ısınıncada bezini çıkarırım artık.Umarım bu yaz hallederiz bu işi.

Diş sıkıntımızda kalmadı artık 16 dişi var uzun süredir,diğer azılarıda iki yaş sonrası çıkacakmış.
Yazmadan aklımda bi sürü şey vardı ama şimdi tıkanıverdim.Genel olarak Duru'nun büyüdüğünü keyifle,heyecanla ve şaşkınlıkla izliyoruz.

9 yorum:

Feride dedi ki...

durunun 21. ayı kutlu olsuunnnn :))) maaşallah fıstığa .. ewet çok hızlı büyüdüler.. bu hallerinin keyfini sürelim .. en güzel çağındalar sanki.. resimler de duru da çok güzel.. birlikte nice ay dönümlerine :)))

iPeK dedi ki...

Maşallah duru'ya.Benim kızımda 20 aylık bende lazımlık almak istiyorum ama karar veremedim:(
bitakım anneler dıyorki sade birsey al,bazılarıysa çiçini yapınca müzik çalanlardan,meğer ne çok çeşit varmış,şaştım kaldım,sevgiler

ayşegül dedi ki...

Feride teşekkür ederim canım.

Prenses Ece,çok teşekkür ederim.
çiş yapınca müzik çalandamı varmış :)) ayy çok güldüm ya ben cahil kaldım demekki.Kakasını yapınca noluyo acaba :)
bİ bakim ben bu lazımlık çeşitlerine hiç bakmamıştım normal alacaktım.

Deniz dedi ki...

Ne şekersin sen, seninle tanıştığıma çok memnun oldum Durucum...

iPeK dedi ki...

Aynen işi abartmışlar :)baktımda müzik çalan fisherprice'nin var.Birde kızım tombul ya,otururken rahat etsin istiyorum bazı lazımlıklar nedense dar.Hatta gecengun int.baktım çeşit üstüne çeşit alt tarafı lazımlık dersin :)sevgiler

Kbr-Bhdr dedi ki...

kutlu mutlu olsun 21. ayınızz:))
rabbim mutlu huzurlu yıllar göstersin inş size ve ailenize

ayşegül dedi ki...

Deniz, çok teşekkür ederim bizde çok memnun olduk seni ve Yaz'ı tanıdığımıza.

Kbr-Bhdr, amin canım,sanada sınavlarında başarılar :)

ayşe arslan dedi ki...

durucuğuma maaşallah ayşegül,çok güzel bir kız zilli,,21. aynızı doldurdunuz ne güzel,,ne güzel büyüdüler değilmi,,,eskiden 21 aylık bir bebek bana çok büyük gelirdi,,artık herşeyi yapıyordur,,dedm,,çocuk gibi,,ama yiğite bakıyorumda hiçte öyle değil,hala bebek gibi geliyor gözüme,,,

çok öpüyorum duruyu

ayşegül dedi ki...

çok teşekkür ederim ayşecim.evet canım 21 ay çok uzak gelirdi ama zaman su gibi geçiyor bi bakmışız okula başlamışlar :)
belkide hala emzirdiğin için öyle hissediyorsundur yoksa koca adam oldu yiğitte :)
bizde duruşla tostosu öpüyoruz çoookk.